חשיבה ילדותית – איך ילדים חושבים לפי גיל

תוֹכֶן הָעִנייָנִים

ילדים בגילאי 0-2

בגילאים האלו תינוקות וצעירים בני יומם זקוקים לעולם צפוי מסביבם. סדר יום, מוחשיות, הם מסיקים מסקנות לפי מה שהם רואים, שומעים ומרגישים, וככה נוצרות מסקנות יצירתיות מאוד אך לא נכונות תמיד.

לקראת גיל שנתיים מתחילה עבודה מאומצת שבה הילד בונה את התיאוריות המיוחדות שלו על העולם דרך מחקר עצמי.

ילדים בגילאי 3-4

חושבים בצורה "קסומה" ונותנים סיבות קסומות לאירועים שגרתיים במהלך היום-יום. האמונה שלהם גורסת כי הם יכולים לעצב את המציאות באמצעות מחשבות קסומות בפועל, הלכה למעשה.

בגיל הזה הם מתחילים לשחק בחוף הים באמצע הסלון ולהאמין שהם באמת על החוף. גיל 4, בגלל כל מה שצויין כאן, הוא גיל מצויין להביא הפעלת קוסם ליום הולדת מאחר וכישורי השפה של הילד כבר מפותחים מספיק והוא חושב בפועל בצורה קסומה, כך שקסמים מול עיניו הם טבעיים ונעימים לו.

ילדים בגיל זה, קשה להם להפריד בין מציאות ודמיון, זו הסיבה לדוגמא שבנאדם שלבוש בבובת ענק מפחיד אותם כי מבחינתם מדובר באריה או יצור ענק באמת.

הם צריכים מוחשיות מוקדמת כדי לתפוס באופן נכון את המציאות, כך לדוגמא, הם לא יפחדו אם אותו בנאדם יגיע כאשר מסיכת הראש בידיו כך שרואים את הראש שלו מבעד לבגד בובת הענק, ורק אז מולם הוא ילביש את הראש.

ילדים בגילאי 5-6

ילדים בגיל הזה עלולים לחשוב לפעמים בצורה קסומה ולפעמים בצורה רציונלית. החשיבה הקסומה מקבלת נופך מציאותי – הם עלולים לדוגמא להאמין לחלוטין שחפצים יכולים להפוך לאמיתיים, שהדובי שלהם יכול להפוך לאמיתי לדוגמא, וכמו כן מאמינים לסירוגין שבארון יש שדים ומפלצות, לדוגמא.

ילדים בגיל הזה נאבקים בין עולם רציונלי לעולם קסום, ולעיתים תכופות שואלים אותי בסוף מופע קסמים האם הדברים שראו אמיתיים, האם הסיפורים קרו במציאות והאם הכדור באמת נעלם. זהו גיל מסקרן ואידיאלי מאוד עבור מופע קוסם ביום ההולדת .

ילדים בגילאי 7-8

ילדים בגיל הזה כבר מקבלים רציונל בריא ומבינים ששום חפץ או בובה לא יכולים להפוך למציאותיים. הם עדיין נהנים מאוד מקסמים כי הם בדיוק יוצאים מעולם של חוסר רציונליות שהקיף אותם בילדות המוקדמת במעט יותר, אבל זקוקים לקסמים אינטיליגנטיים שיגרו אותם ברמה מספקת.

סיפורים מעניינים שיציתו להם את הדמיון, לדוגמא, יעשו להם המון טוב וסדר בראש כי הם מבינים שהסיפור לא אמיתי וגם שהקסם לא מתרחש באמת, אבל יסתקרנו מאוד מדרך הביצוע המציאותית שלא ברורה להם.

זהו טווח גילאים מסקרן שבו המציאות מקבלת דגש והאינטיליגנציה מתחילה להזכיר במבנה שלה את עולם המבוגרים.

ילדים בגילאי 9 ומעלה

בכל הנוגע לקסמים, החל מגיל 9 אפשר לשלב כבר חומרים על טבעיים – קריאת מחשבות, טלפתיה, טלקנזיס (הזזת חפצים בכח המחשבה), סוגסטיה (השפעה על מחשבה או פעולה של מתנדב) וכדומה .

הסיבה היא שהאינטלקטואל מספיק מפותח בשביל לקבל, לעכל ולהבין חומרים מהסוג הזה, ומאחר ומדובר בדברים עוצמתיים מאוד המוח ישגע את הקהל (ממש כמו מבוגרים) בנוגע להאם מה שנראה הוא אמיתי או שמא מדובר בטריק.

הצגת דברים כל כך מרשימים לצד הסברים הגיוניים (אך מוטעים) מצד הקוסם משחקים היטב במחשבה של בני ה9, 10, 11 ועד גילאי מבוגרים.

שתפו אם אהבתם!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
זיגי הקוסם
זיגי - קוסם לילדים

אני זיגי, קוסם אנרגטי שאוהב קסמים ואוהב לגרום לילדים לאהוב קסמים. כשהתחלתי בעולם הקסמים ידעתי שאני אהיה קוסם שאוהב את הקהל שלו, והכי נהנה – כשהקהל אוהב בחזרה.

רוצים את זיגי באירוע שלכם?

מלאו את הפרטים וזיגי יחזור אליכם

עוד בנושא
אני זמין כעת!
רוצים לראות את החיוך הקסום של ילדכם באירוע שלהם?
מאמרים נוספים
זיגי קוסם ליום הולדת
עולם הקסמים
על היופי והמסתורין שבעולם הקסמים

העולם שלנו הוא פלא אחד גדול ומסתורי, כאשר אנחנו גדלים אנחנו חדלים להתפלא מתופעות שונות של העולם וסף הגירויים שלנו עולה. ילדים בגילאי בית הספר

זיגי הקוסם ביום הולדת 5 של אלה
עולם הקסמים
על קסמים שמתאימים לכל גיל

לכל גיל יש את הקסם שלו. תינוקות אוהבים שמפתיעים אותם, ילדים אוהבים ללמוד דברים חדשים ואנשים מבוגרים אוהבים לחזור לטריקים ישנים. עולם הקסמים הוא עולם

סוגי קוסמים וקסמים

קוסמי קלוז אפ – קוסמי תקריב אלו קוסמים שמתמחים בזריזות ידיים ובביצוע קסמים מתחת לאף, קסמים מקרוב, ומבצעים את הקסמים האלו באירועים מכל הסוגים, בבר

זיגי הקוסם משעשע את הילדים
עולם הקסמים
מה לעשות אם חלה טעות בקסם?

בשנים האחרונות הרבה מאוד הורים מתלוננים על כך שכל מסיבת יום הולדת לילדים הופכת להפקה בלתי נגמרת, שדורשת תכנון רב והשקעה כספית גדולה וחסרתטעויות קורות

מופע של זיגי
עולם הקסמים
ביצוע קסמים לפי גילאים

כל דבר בעתו- גם קסמים… חשיבות ביצוע קסמים המותאמים לגיל המוקסמים נובעת מהשוני בין מוח של ילדים לבין מוח של מבוגרים. על מנת להפיק את

דילוג לתוכן