מה הכי חשוב לדעת לפני שמזמינים קוסם לילדים ליום הולדת

תוֹכֶן הָעִנייָנִים

מזל טוב! הזאטוט גודל בעוד שנה ואתם חושבים על מופע קוסם ליום הולדת. ישנם מאות קוסמים לילדים בארץ וכמה עשרות בודדות שעוסקים בזה לפרנסתם בצורה מקצועית לחלוטין, ישנם כאלו שגובים 400 שקלים וכאלו שגובים 2000 שקלים, איך תחליטו? הנה כל מה שחשוב לדעת, לשאול ולהתעניין.

ראשית – אופי המופע. האם מופע ה קוסם לילדים הוא מופע מקורי? האם הקוסם פיתח סיפורים ואביזרים בעצמו שייחודיים לו, או שמדובר ב"קוסם ערכות" שרכש כמה חבילות וערכות מחנויות קסמים ויצא במופע קסמים? איך הקסמים נראים, מה הקוסם עושה בפועל, האם הקסמים מתאימים לגיל הילדים במופע ה קוסם ליום הולדת ?

שנית – האם יש אינטראקציה ושיתוף של הילדים או שמדובר במופע תצוגה בלבד? האם ילד יום ההולדת משתתף במופע הקוסם לילדים או שהמופע פאסיבי מול הילדים? מופע קוסם לימי הולדת טוב הוא מופע שבו כל הזמן יש מתנדבים, והקוסם מגיע לא כדי להציג את עצמו עושה קסמים – היום המיוחד הזה לא שייך לקוסם – כי אם לילד החוגג. הנקודה הזו היא קריטית במיוחד שכן קוסם מקצועי מבין שלפעילות קוסם ליום הולדת יש ערך חינוכי התפתחותי עבור הילד החוגג. אם הקוסם ישכיל לנדב את הילד החוגג ברוב הקטעים, לדאוג שירחף מול כל חבריו בגאווה, לדוגמא, או לשתף אותו בצורה שתוציא אותו גדול, מיוחד ובעל כבוד מול חבריו – הרי שמדובר בפעילות מעצימה עבור הילד, כזו שתחרט בזכרונו לשנים רבות ותטפח את הבטחון העצמי שלו ואת מצבו החברתי. ישנם קוסמים שמביכים ומספרים בדיחות על חשבון הילד החוגג – כמובן שמומלץ להמנע מקוסם שכזה.

הנקודה השלישית אותה יש לברר היא האם הקוסם מגיע עם כל מה שדרוש, או שחלק מהדברים נשארים באחריותכם? קוסם טוב צפוי לענות לכם שהוא מגיע עם שולחנות משלו, ארגזים לציוד, מחצלת לילדים, קישוט אזור הופעתו (ברמה כזו או אחרת), הגברה ופרסים והפתעות לילדים לאחרי המופע – כך שלמעשה הוא משאיר מעט מאוד בידכם – נושא האוכל וקישוט נוסף, אם תרצו, או פרסים נוספים בנוסף למה שהוא מביא איתו כדי שהרושם הכללי יהיה גדול יותר. בנוסף, מלבד הציוד הפיזי, האם הקוסם מטפל בכל מהלך יום ההולדת – האם הוא מנהל את האירוע כולו מתחילתו ועד סופו – כולל קבלת פנים, ניהול טקס עוגה מרגש, ניהול הלו"ז והנחיית הפעילות כולה, או שמא מדובר בקוסם ליום הולדת שנותן הופעה ומתקפל? יש לדעת שהסטנדרט בתחום ימי ההולדת בימינו הוא שעתיים פעילות (כולל זמן אוכל קצר) והילדים, שמבלים בימי הולדת רבים במהלך השנה אף מצפים לפעילות באורך כזה.

ולסיום, מומלץ לחוש את המקצועיות והנסיון של הקוסם. קוסם ליום הולדת עשוי לבקש ממכם בקשות ולהגביל את פריסת האוכל לזמנים מסויימים, את גובה וכמות הקישוטים, לתת לכם הנחיות והוראות בנוגע ליום ההולדת – זאת לרוב לא ממניעים קטנוניים או שטותיים אלא כי הוא מעוניין שבמהלך היום החשוב הזה הכל ידפוק כמו שעון ויהיה יפה ומיוחד, והילדים יקשיבו ויהנו מהמופע ומהשתתפות הבן או הבת שלכם. חפשו חוות דעת באינטרנט וסרטוני וידאו שמציגים את הפעילות, ואולי אפילו תשאלו במשרד או במשפחה אם יש מישהו ששמע על הקוסם בו אתם מעוניינים – המון פעמים מישהו כבר ראה אותו כקוסם ביום הולדת אחרת ויכול לעזור לכם לקבל החלטה.

זכרו שיום הולדת מגיעה רק פעם בשנה – ומגיע לילד שלכם פעילות נפלאה!

שתפו אם אהבתם!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
זיגי הקוסם
זיגי - קוסם לילדים

אני זיגי, קוסם אנרגטי שאוהב קסמים ואוהב לגרום לילדים לאהוב קסמים. כשהתחלתי בעולם הקסמים ידעתי שאני אהיה קוסם שאוהב את הקהל שלו, והכי נהנה – כשהקהל אוהב בחזרה.

רוצים את זיגי באירוע שלכם?

מלאו את הפרטים וזיגי יחזור אליכם

עוד בנושא
אני זמין כעת!
רוצים לראות את החיוך הקסום של ילדכם באירוע שלהם?
מאמרים נוספים
זיגי קוסם מצחיק ליומולדת
טיפים להורים
יום הולדת מהקסמים – קוסם ליום הולדת

קוסם ליום הולדת זאת פעילות מובחרת לכל מסיבת יום הולדת. היא מצחיקה, היא מהנה, אך מעבר לזה היא גם מסקרנת וחושפת עולם בתוכה של תוכן חדש

זיגי הקוסם מרחף ילד
טיפים להורים
קוסם, ליצן, מה ההבדל?

התראת ספוילר: יש הבדל! גילוי נאות: זה מרגיז אותי. אני לא מתרגז בקלות אבל אם תקראו לי "ליצן" ולא "קוסם", תחטפו ממני מבט לא נעים.

דילוג לתוכן