מדריך: הגדלת אחוזי המבקרים באתרך שממלאים טופס "צור קשר"

מקבל טופס "צור קשר" מלקוחות פוטנציאליים רק פעם-פעמיים בשבוע?
ככה תגדיל את כמות הטפסים שאתה מקבל!

אם נכנסים אלייך לאתר עשרות אנשים כל שבוע, מעט מהם מצלצלים ורק אחד או שניים מהם ממלאים טופס "צור קשר", יש דרך לשנות את זה, ולשנות את זה משמעותית! באמצעות שמירה על מספר דגשים תוכל לדאוג שהלקוחות שלך ימלאו יותר טפסים, כלומר, שאחוז גדול יותר מהמבקרים באתר שלך ימלאו טופס ותקבל את פרטיהם.

 

אז איך עושים את זה? הנה 5 העקרונות שאם תיישם – יעלו מספר הטפסים שתקבל!

טופס גלוי ומיידי

אחד העקרונות הכי חשובים שאפשר לדבר עליהם – איפה הטופס ממוקם. העקרון הוא מאוד פשוט: מיד כנכנסים לאתר, בבולט, מודגש, בלי שצריך לגלול למטה. אתם יכולים לבדוק אצלי בעמודים באתר זיגי קוסם ליום הולדת או לדוגמא זיגי אמן חושים מופע טלפתיה ולראות שיש טופס בולט מיד כשנכנסים, בלי שצריך לגלול את המסך מטה, גם במחשב וגם בסלולר.

 

הצע מגוון דרכים ליצירת קשר

ללקוחות שונים מתאימים דרכים שונות ליצירת קשר. חלק ישמחו לדבר איתך בפייסבוק (כי הם רגילים ואוהבים לדבר שם), חלק ירצו למלא טופס צור קשר ושתחזור אליהם, חלק ירצו להתקשר (אפילו שהשעה 23:00 או 6:00 בבוקר, אפילו שזה יום כיפור…), חלק ירצו לשלוח לך הודעת טקסט, חלק ירצו דרך וואטס אפ, חלק ירצו לכתוב לך מייל. מה שחשוב הוא להציג לגולש כמה שיותר דרכים – כדי שהוא יבחר את הדרך הכי נוחה והכי אהובה, שפשוט לו ונוח לו דרכה ליצור איתך קשר. אם הוא יאתר הצעה לדרך שאותה הוא אוהב, היא נוחה לו והוא נהנה ורגיל להשתמש בה – הסיכויים שלו להשתמש בה איתך גדלים משמעותית!

 

הנע אותם לפעולה

הנעה לפעולה הוא עקרון שיווקי מוכר, אהוב ועצמתי מאוד שלא משתמשים בו מספיק. העקרון אומר שצריך לתת הוראה בלשון ציווי, לציין זמן לביצוע ההוראה – מיידי, ולציין מהי התמורה שאותה הגולש יקבל. לדוגמא – בוא נבחן את המשפט שמגיע לפני הטופס:
"מלא את הטופס כעת כדי שאחזור אלייך עם פרטים ומחירים בהקדם", ולהלום את זה בכפתור שליחה שמבטיח שוב את מה שנאמר במשפט שמגיע לפני הטופס. נשמע לכם פושרי מידי? דוחף מידי? תוותרו על כל האמונות מסביב, ככה עובדים! "מלא את הטופס" – ציווי. תעשו לי טובה, בלי "אנא" ובלי "בבקשה", אנחנו לא מבקשים מהגולש למלא את הטופס "בבקשה", "נא" או "אנא" מלא את הטופס. אנחנו מצווים עליו למלא את הטופס. "נא למלא" זה

 

ההפך המושלם של "מלא כעת!".

בנוסף, הוספתי למשפט בסיומו את המילה "כעת" כדי להניע את הגולש לפעולה בזה הרגע. אל תחשוב על למלא אותו אחר כך, אל תחשוב על לחזור לכאן מחר – "מלא את הטופס – כעת!". ולסיום, הוספתי את התמורה לגולש בגין מילוי הטופס – "כדי שאחזור אלייך עם פרטים ומחירים בהקדם". גם פה מצויינת תמורה מפורשת וברורה, וגם פה השתמשתי בביטוי הזמן "בהקדם". אם יש לכם ביצים לעשות את זה, אפשר אפילו להגיד במקום "בהקדם", משהו בסגנון "תוך 50 שניות". ומה אם אתם לא יכולים לקיים את זה תמיד, כי אין לכם נציגים במשרה מלאה שיכולים לחזור ללקוח בכל רגע נתון ואתם לא תמיד זמינים לחזרה ללקוח?
מה זה משנה? קיבלתם את פרטי הלקוח. מפחדים מזה? אל תפחדו, המשיכו וקראו גם את החלק שנקרא "שקר להם".
הכפתור לשליחת הטופס, לא צריך להיות עם הכיתוב "צור קשר", "שלח" או משהו בסגנון. הוא צריך להגיד: "חזור אליי עם פרטים נוספים!" – כלומר, לציין שוב את התמורה שאותה הגולש מקבל בלשון של גוף ראשון.

 

שקר להם

אל תפחדו לא להתיישב לחלוטין, אחד לאחד, עם האמת. כלומר, משפטים כמו "לקבלת הצעת מחיר מיידית" כאשר בפועל, הפרטים רק נשלחים אליכם לחזרה ללקוח (ולא מגיעה שום הצעת מחיר מיידית), או "ואני חוזר אלייך תוך 50 שניות" כאשר בפועל אתה חוזר אל הלקוח בהקדם, וזה עשוי לקחת גם שעה או שעתיים – זה בכל מקרה, תופס! אם זה הניע את הלקוח הפוטנציאלי שלכם למלא טופס צור קשר – נגמר הסיפור, מעבר לזה – שכלום לא יעניין אתכם. יש לכם את הפרטים שלו והוא יצר איתכם קשר – שזה יהיה הדבר היחידי שבאמת אכפת לכם ממנו.

 

הקפץ להם

רבותיי, לפני שנים החלה לצוץ תופעה, שאני בטוח שרוב מי שקורא את המאמר הזה מסתייג ממנה או חושב שהיא עלולה לעצבן את הגולש. באמצעות תוסף או תכנות אפשרות שכזו – ברגע שהגולש מוציא את העכבר מאזור האתר (כלומר – ככל הנראה מנסה לצאת מהאתר) – קופצת חלונית באתר ("פופ אפ") שמשכנעת אותו, רגע לפני שהוא הולך, להשאיר את הפרטים שלו ליצירת קשר. כנסו לאתר שלי, זיגי הקוסם ואמן החושים , טיילו בו כמה שניות, ואם תנסו לצאת יותר מ5 שניות אחרי שנכנסתם, יעלה "פופ אפ" שיבקש ממכם לא לברוח וליצור קשר. החלונית הזו מגדילה את כמות הטפסים שתקבלו בעשרות אחוזים – בהתחייבות. תוותרו על כל מחשבה או הסתייגות בסגנון "זה מציק ומעצבן עבור הגולש" – הגולש בדרכו החוצה מהאתר שלכם כשזה קורה! מינימום הוא ימשיך בתהליך היציאה שהוא כבר התחיל, מקסימום – תקבלו עוד טופס!

 

פשט להם

אישית, אני נגד טפסים מורכבים. ככל שתבקשו מהגולש פחות פרטים למילוי, כך הסיכוי שהוא ימלא את הטופס גדל. אין ספק שחייבים לקחת את השם, המייל והטלפון, אבל בנוגע ל"פירוט הפניה", "הערות", "תאריך מבוקש", "פרטים נוספים", "מקום האירוע", "גודל הלוואה מבוקשת", "שם חיית המחמד שלך" ;-), ועוד שלל פרטים מציקים (שאתם יכולים גם ככה לקחת ממנו טלפונית כשאתם חוזרים אליו), תוותרו. כשהגולש רואה טופס ארוך ומייגע – הוא לא ימלא אותו. כששואלים אותו הרבה דברים במהלך הטופס – הוא עשוי לפרוש במהלך מילוי הטופס ולא לסיים את המלאכה. קחו רק מה שחייבים, כמה שפחות, תנו לו עבודה קצרה, יעילה ונוחה – והסיכוי שהוא ימלא את הטופס גדל.

רוצים להפוך את האירוע שלכם לבלתי נשכח ?

השאירו פרטים
ונעזור לכם להגשים חלום

שתפו בקליק
סרטונים מההופעות של ירון
נגן וידאו
נגן וידאו
דילוג לתוכן